Tisdag




Pallade massa fina äpplen av grannen innan jag for till skolan idag. Dom säger att jag får ta precis hur mycket jag vill så om ni skulle vilja ha ett lass med röda, jätte goda, äpple så är det bara att du säga till så fixar karin leverans och kittet. Men så jäwla dum kan jag inte vara att jag inte ta betalt så jag tar 2kr per äpple ... hahahha nä jag bara skämtaxD Men seriöst så är det bara att ta med farmor och komma;)
Innan vi kom upp till stan blev jag och Martina skit kiss nödiga så vi smet in på nåt mentalsjukhus där vi hittade en skit bra toa.




Det här är projekt torkade äpplen and I love torkad frukt och det är inte ens svårt att göra så goo!!:D


1. Tvätta galler.
2. Äpplen. Skala och skiva och skär bort kärnorna.
3. Doppa i lättsaltat vatten och lägg på gallret.
4. In i ugnen på 50 graders varmluft. Ett knivblad så att det blir en springa i ugnsluckan så att fukten kommer ut.
5. Väääääännnnntttttaaaaa. Det tar flera timmar

Efter 2 timmar i ugnen: färdiga äppelbitar!! De ska ligga och torka i rumstemperatur ytterligare något dygn innan man kan förpacka dem men hur ska man kunna låta bli att äta upp dem direkt undrar jag? bjud grannen vättje!;D
Pusslöööve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0