Måndag


           

Tjatte hade två timmar kvar tills hennes jobb skulle kalla henne så vi bilade hem till Fnatte och drack kaffe. Tyckte vi att vi var värda efter en sådan jobbig dag. Klassfotot tog nog på de få krafter som vi hade.
Så åt vi massa goda punschrullar.. dammsugare kallas dom oftast, ibland filmrullar, trådrullar eller gröna rullar. Men punschrullar heter dom egentligen. Volta säger dom som vill vara snitsiga medan tekniskt folk drar till med säkring eller kanske "150-ohmare" efter motstånden med samma färgkod (brun-grön-brun). Större modeller kan kallas trädstam. Säkert finns många fler varianter, för kärt barn har många namn.
  Någon kännare, finsmakare eller punschrullesnobb är jag inte. Jag vet bara att en del dammsugare är godare än andra. Genom provsmakning har jag försökt komma på varför. Min mamms bakade lass med såna där goda grejer när hon bodde hemma.
Efter jag varit hos min älskade Fnatte åkte jag iväg på träning i 3 hellånga svetttimmar som på alla sätt och vis tog livet av mig flera gånger om och bara för det så ska jag sätta mig ner och spela gitarrläxan. Pussiiluss hejjj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0